OS-medaljer-Fotolia_36332212_XS-1343375282481De olympiska spelen, OS, är här igen. London är värd för sommarolympiaden och du har säkert läst om storföretagens kamp kring arenorna. Coca Cola är officiell sponsor och gör allt för att inte Pepsi ska synas där. Men även på mindre nivå försöker företag dra nytta av uppmärksamheten kring OS. Det gäller dock att hålla koll på reglerna. Det är inte tillåtet att använda de olympiska ringarna i sin marknadsföring. Och Sveriges Olympiska Kommitté har dessutom varumärkesregistrerat ett flertal varumärken kring OS, inklusive begrepp som “London 2012”, vilket gör att man bör ha avtal med SOK om man vill använda OS aktivt i sin marknadsföring.
Det är dock fortfarande tillåtet för en restaurang att skriva i en annons att de visar OS-sändningarna.

Läs mer på SOK:s hemsida

Tidningsutgivarna avråder dagspress från att publicera annonser som innehåller OS-referenser, av rädsla för att bli stämda.
Läs mer på TU:s hemsida

N

Mycket förmånligt

Ett medlemskap späckat med småföretagaranpassade medlemstjänster och förmåner. Din egen inköpsavdelning, rådgivning, försäkringspaket och mycket mer.

N

Småföretagen är bra för Sverige

De allra flesta jobben och tillväxten skapas här. Vi driver opinion för att göra det bättre, enklare och tryggare för dem att utvecklas. Bra för småföretagen, bra för Sverige!

N

Av småföretagare, för småföretagare!

Vi fokuserar på de allra minsta företagen, soloföretagare och de med upp till tio anställda. Vi är själva småföretagare och vet hur verkligheten ser ut.