Black Friday-handeln ökar samtidigt som julhandeln minskar

Blurred big sales on Black Friday. On sale in a clothing store i

Det spår Prisjakt, som har frågat tusen konsumenter om deras shoppingplaner de kommande månaderna.

Undersökningen visar att de svenska konsumenterna fortfarande lägger mer pengar på julklappar än på Black Friday-inköp, men av Konsumentkompassen att döma har summan som konsumenterna är beredda att spendera i samband med Black Friday ökat, medan motsvarande summa för julhandeln har minskat.

– Butiker kan förvänta sig en stor tillströmning av konsumenter i höst, de är nämligen ovanligt taggade på att spara pengar under Black Friday, säger Prisjakts vd Peter Greberg i en kommentar till rapporten.

LÄS MER

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *

Hjälp till att påverka! Bli medlem

Som medlem är du med och påverkar politiker till ett bättre företagarklimat.
Men du får också medlemsförmåner som företaget sparar på. (I genomsnitt 6300kr)

Varmt välkommen som medlem! 
Mats Assarsson, ordförande.

PS. lägst avgift i landet – endast 1100 kr